sobota, 20 sierpnia 2011

Quiche - tarta z warzywami i kurczakiem

Od dłuższego czasu zabierałam się do tego, aby przedstawić Wam przepis na super łatwe i można nawet powiedzieć, szybkie obiadowe danie, a mianowicie chodzi o quichę (czyt. kiszę) na kruchym cieście. Przepis ten poznałam w Irlandii, w restauracji, w której swego czasu pracowałam. Kiedy wróciłam do Polski i upiekłam quiche, mój tata oszalał na jej punkcie :) do tej pory jak tylko mu dzwonię, że zrobiłam na obiad to danie, to przyjeżdza po kawałek jak na skrzydłach :) 
A w tłumaczeniu...Quicha to taka jakby zapiekanka na kruchym cieście, do której można włożyć "wszystko" co się ma pod ręką, oczywiście z produktów spożywczych ;) i zalewa się to zrobionym uprzednio "sosem".

Quiche piecze się w okrągłej blaszce, takiej jak do tart z owocami, albo takiej blaszce do pizzy, ale z podwyższonymi bokami. 
Z tego przepisu wychodzi quiche o średnicy 28cm.

Składniki na kruche ciasto:
225g mąki
110g margaryny
2 jajka
można dodać szczyptę soli, ale nie trzeba
 
Ze wszystkich składników zagniatamy kruche ciasto, następnie wałkujemy i wkładamy do okrągłej formy, pamiętając, by ciasto znalazło się troszkę poza bokami, jest to ważne żeby  później wlewany sos nie wylał się poza formę. Ciasto nakłuwamy, ale dosyć delikatnie aby nie przebić dna. Formy niczym nie smarujemy, ciasto po upieczeniu ładnie odchodzi. 

Gdy ciasto już mamy w formie wkładamy do środka wszystko na co mamy ochotę. Ja zawsze podsmażam kurczaka i pieczarki pokrojone w kosteczkę, wsypuję kukurydzę z puszki, cebulę pokrojoną w piórka i wsypuję trochę startego żółtego sera, a na samą górę kładę pomidory pokrojone w ćwiartki. Oprócz tego można zamiast kurczaka włożyć kawałki szyneczki. Można dać groszek, ananas, brokuły, podsmażony wcześniej szpinak...właściwie wszystko na co tylko mamy ochotę :)


Składniki na sos:
3 jajka
śmietana 30% (słodka taka do ubijania bitej śmietany)
mleko
sól, pieprze
  
Jajka wbijamy do miseczki i kładziemy ją na wagę, sprawdzamy ile ważą jajka i wlewamy taką samą wagę śmietany i taką samą wagę jak jajka mleka. Dosypujemy dwie szczypty soli i szczyptę pieprzu. Warto sprawdzić na łyżeczce językiem smak sosu, bo jeśli będzie za mało słony można dosolić. 

Sos wlewamy do samej góry quichy.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150stopni przez około 50-60min, dobrze po tym czasie sprawdzić w środku patyczkiem czy sos jest odpowiedni ścięty. Wszystko musi być w konsystencji stałej.

Poniżej zdjęcie całej quichy. Niemam niestety zdjęcia quichy w środku jak wygląda, ale jak tylko upiekę ją następnym razem to zdjęcie takie napewno zrobię :)






  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz