czwartek, 25 sierpnia 2011

Piersi z kurczaka z mascarpone i pieczarkami

Pierś z kurczaka, to jedno z najpopularniejszych mięs, goszcących na moim stole.Znudziły się nam już najzwyklejsze kotlety w panierce, dlatego ciągle szukam ciekawych przepisów z kurczakiem w roli w głównej. Ostatnio całkiem przypadkiem, natrafiłam na przepis zamieszczony na wieczku, z opakowania serka mascarpone. Przepis bardzo mnie zainteresował i postanowiłam przy najbliższej okazji go wypróbować. Dzisiaj właśnie na obiad zaserwowałam tak przyrządzoną pierś i...smak jest zachwycający ! połączenie serka mascarpone i pieczarek, daje tak wyśmienity efekt, że napewno nie raz tak przyrządzone mięso będzie w naszym menu. 


Składniki:
250g serka mascarpone
2 filety z piersi z kurczaka
250g pieczarek
1 szalotka (nie miałam, użyłam małej czerwonej cebuli)
1 łyżka oliwy
20g masła
sól, pieprz
zielona pietruszka 


Umyte i osuszone kapelusze pieczarek pokroić w cienkie plasterki. Szalotkę drobno posiekać. 
Na patelni rozgrzać olej i masło, obsmażyć piersi z obu stron.
Dodać pieczarki i szalotkę, przyprawić solą i pieprzem , dodać serek mascarpone.
Ja wyciągłam na chwilę piersi i przysmażyłam same pieczarki oraz cebulę i dodałam po chwili mascarpone, trzeba dobrze wymieszać. Jak pieczarki się lekko przysmażyły wrzuciłam spowrotem piersi.
Całość przykryć i dusić na małym ogniu przez około 20min. 
Tuż przed zdjęciem z ognia posypać natką pietruszki. Zagęścić mąką (około 1,5łyżeczki mąki)


Można podawać z ziemniaczkami, kluskami, ryżem lub kuskusem oraz wszelkimi sałatkami, u mnie dzisiaj ziemniaczki i sałatka grecka.





  
 

5 komentarzy:

  1. Taki sos pieczarkowo-mascarponowy wygląda przeapetycznie. Spróbuje zrobić taki następnym razem, zamiast śmietany dodam serek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja juz teraz w takich potrawach używam tylko serka mascarpone zamiast śmietany bo smak jest nieziemski, tak więc polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda okropnie .... a mąka po co?

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i wygląda okropnie, ale smakuje wspaniale, a to chyba najważniejsze :) Co do mąki to jest ona do zagęszczenia sosu, niektórzy lubią sosy bardzo gęste :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłem i pochłonęliśmy :o)
    Mąki nie dawałem i dobrze, bo pogorszyła by sprawę. Całość smaczna, ale odrobinę mdła. Może parę kropli cytryny lub szczypta więcej soli zrobiłoby robotę.
    Patryczek

    OdpowiedzUsuń