wtorek, 23 sierpnia 2011

Deser bezowy

Deser ten jest moim własnym pomysłem, a zainspirowałam się Irlandzką roladą bezową (ale o tym innym razem ;)) Uwielbiam bezy, bitą śmietanę i truskawki...zresztą kto nie lubi...;) 
Nie będę rozprawiać o pyszności tego deseru, bo żeby to zrozumieć trzeba go zjeść !!

Oczywiście w sklepie można kupić wszelkie różnorodne bezy, beziki, ale wierzcie mi dużo smaczniejsze są te własnoręcznie zrobione. W większości kupujecie beziki zrobione z proszku...niestety nie przypomina on w smaku prawdziwych jajek i do tego śmierdzi niemiłosiernie...odkąd byłam w Irlandi i szef kuchni pokazał mi takie świństwo (oczywiście tam robiliśmy z prawdziwych jajek) i nie kupuję już bezów w sklepie...
Ja nie robię do tego deseru takich malutkich pracochłonnych bezów, tylko dużą kwadratową bezę.  

Składniki na bezę:
7 białek
350g cukru sypkiego do wypieków

Białka ubijamy bardzo długo mikserem, na końcu dodajemy cukier. 
Na dużej płaskiej blaszce kładziemy papier do pieczenia i na niego rozsmarowujemy ubite białka tak na wysokość około 4cm, nie może być za płasko, bo się może przypalić. 
Wkładamy bezę do piekarnika nagrzanego do 150stopni na około 40-50min. Po tym czasie najlepiej wyłączyć piekarnik i bezę w nim zostawić na całą noc do wyschnięcia.

Deser do pucharków najlepiej przygotować bezpośrednio przed spożyciem.

Składniki: 
śmietana 30%
cukier puder, tak na 300g śmietany 3-4 łyżki   
mus truskawkowy, malinowy albo jagodowy, mogą być również świeże owoce

Śmietanę ubijamy mikserem, na końcu dodajemy cukier puder.

Do pucharków wkładamy pokruszoną bezę, śmietanę, mus lub owoce, znów bezę, śmietanę i mus.

Ja robię mus w czasie, gdy są najtańsze truskawki, gotuję w garnku truskawki z cukrem, a następnie zagotowuję w małych buteleczkach szklanych, po soczkach bobofrutach. Taki mus można trzymać bardzo długo, aż przychodzi ochota na taki smaczny deser :)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz