wtorek, 23 sierpnia 2011

Cannelloni z mięsem i pomidorami

Dzisiaj znów będzie po Włosku :) No, ale jakże by inaczej, skoro w części "o mnie" pisałam, że uwielbiam Włoską kuchnie :) Na szczęście mój mąż podziela moje zainteresowanie tą kuchnią. 
Ostatnio było cannelloni ze szpinakiem, a dzisiaj to będzie cannelloni z mięsem i pomidorami, można równie dobrze zamiast makaronu cannelloni użyć makaronu do lasagne.

Składniki:
250g mięsa mielonego wieprzowego
250g mięsa mielonego wołowego
1 puszka pomidorów pelati
1 cebula
1 ząbek czosnku
sól, pieprz

Składniki na sos:
4 łyżki masła
4 łyżeczki mąki
mleko tyle, aby sos był na pół gęsto (około 2,5 szklanki)
sół
świeży pokrojony koperek

Na patelni przysmażamy cebule, gdy się zrumieni przeciskamy przez praskę czosnek i chwilkę smażymy, dodajemy mięso mielone wieprzowe i wołowe, solimy i pieprzymy. Smażymy, aż mięso straci surowość i nabierze brązowego koloru. Przy końcu smażenia kroimy pomidory z puszki i wrzucamy do mięsa razem z sosem. Wszystko mieszamy i dusimy kilka minut. Próbujemy i sprawdzamy czy wszystko jest odpowiednio dosolone.
Mięso z pomidoarmi wkładamy do miski. Ja całość mielę jeszcze blenderem, żeby nie było zbitych kawałków mięsa. 
Ser żółty ścieramy na tarce z grubymi oczkami, 1/2 sera wrzucamy do miski z mięsem.

Robimy sos. Masło roztapiamy w garnku, dodajemy mąkę i mocno mieszamy, kiedy masło z mąką zacznie się pienić wlewamy mleko i bardzo energicznie mieszamy, aby nie powstały grudki, solimy, kiedy sos się zagotuje dodajemy pokrojony koperek. Gdyby sos był mocno gęsty, rozcieńczamy go wlewając jeszcze troszkę mleka. Sos powinien być gęsty, ale na tyle żeby dobrze się wylewał.

Mięso wkładamy do rurek cannelloni, mnie wyszło na 0,5 kg mięsa 14 sztuk rurek. Wkładamy rurki do formy i zalewamy sosem i wysypujemu na wierzchu resztę sera.
Można zamiast rurek użyć płatów lasagne.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40-50min. 




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz