wtorek, 22 maja 2012

Tort Niebiański...:)

Mój blog bez tego tortu obejść się nie może :) Oryginalna nazwa to Tort dacquoise z orzechami i przepis pochodzi z bloga Margarytki.
Ostatnio brałam udział w konkursie właśnie u Margarytki "Ciasto od Margarytki", bez zastanowienia zdecydowałam się zrobić ten tort i dobrze zrobiłam, smak jest naprawdę wyjątkowy.
Tort jest diabelnie słodki, ale tak właśnie ma być...połączenie bezy, kajmaku, bitej śmietany i mascarpone sprawia, że człowiek staje się od tego tortu uzależniony i czeka z utęsknienem na kolejny kawałek...


Składniki na bezę:
6 białek
300 g drobnego cukru + dwie łyżki cukru trzcinowego Demerara firmy Sante
1 łyżeczka octu winnego (najlepiej białego)
szczypta soli

Składniki na krem:
250 g serka mascarpone
300 ml śmietany 30%
1 łyżka cukru pudru
150 g kajmaku
½ szklanki posiekanych orzechów włoskich lub laskowych

Blachę do pieczenie wyłożyć papierem do pieczenia, odrysować dwa okręgi o średnicy 24cm.
Białka wbić do suchej miski, wsypać szczyptę soli. Ubić na sztywną pianę, dodać 1 łyżeczkę octu, a następnie wsypywać po troszku cukru (połączyć biały z brązowym) i cały czas miksować. Ubijać do chwili aż masa zacznie błyszczeć. Podzielić na dwie części i wyłożyć na przygotowany papier. 
 Wstawić do nagrzanego 180 stopni piekarnika, po ok 5 minutach zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec 90 minut Beza powinna się lekko przyrumienić i delikatnie popękać. Wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i zostawić na noc do wystygnięcia.

Orzechy posiekać na małe kawałeczki.
Do jednej miski włożyć serek mascarpone i kajmak, zmiksować na gładką masę.
W drugiej misce ubić śmietanę, pod koniec ubijania dodać 1 łyżkę cukru pudru.
Obie masy delikatnie połączyć (śmietanę dodać do serka, a nie odwrotnie). Na koniec wsypać posiekane orzechy, wymieszać.
Na jednym krążku bezy równomiernie rozprowadzić przygotowany krem, przykryć drugim krążkiem. 

Udekorować według własnego uznania. Ja pozostawiałam trochę kremu z którego zrobiłam różyczki. Można użyć do posypania kakao.






2 komentarze:

  1. O mniam, mój ulubiony... taki naj, naj... Pięknie Ci się udał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz i również mój ulubiony Margarytko :)

    OdpowiedzUsuń