poniedziałek, 13 lutego 2012

Filety z kurczaka zawijane w szynce

Dawno mnie tu nie było, ale jakoś chwilowo opuściła mnie kulinarna wena...mam nadzieję, że nareszcie powróciła i znów uraczę Was jakimiś dobrymi przepisami.
Dzisiaj smacznie, obiadowo. Kurczaczek w tym wydaniu jest bardzo aromatyczny i pełen smaku. Dodatek marchewki, selera i cukinii powoduje, że już nie trzeba dodatkowo do obiadu przygotowywać innych surówek.


Składniki:
2 filety z kurczaka
parę łyżek oliwy z oliwek
6 cienkich plastrów wędzonej szynki
1 ząbek czosnku
1 cebula
kawałek selera
2-3 marchewki
1 mała cukinia
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1/2 szklanki bulionu albo wytrawnego białego wina
natka pietruszki
sól, słodka papryka


Filety z kurczaka kroimy każdy na 2-3 części poprzecznie. Podsmażamy je na rozgrzanej oliwie z oliwek na złotobrązowo. Zdejmujemy z patelni i oprószamy je solą i papryką, a następnie każdy filet zawijamy w szynce.
Czosnek i cebulę pokroić w kostkę.
Marchewkę, seler, cukinie kroimy w słupki.
Koncentrat pomidorowy mieszamy z bulionem, albo z winem.


Zeszklić cebulę na oliwie, dodać warzywa i czosnek, podsmażyć.
Wlać koncentrat rozprowadzony w bulionie albo winie i dodać sól oraz paprykę do smaku.
Mięso ułożyć na warzywach i dusić przez 20-30 minut, w razie potrzeby można dolać troszkę wody.
Na koniec duszenia dodać pokrojoną natkę pietruszkę.


Danie świetnie przygotowuje się w głębokiej patelni ceramicznej :) Ja niedawno zaopatrzyłam się w ceramiczne naczynia i jestem nimi zachwycona. Gotowanie w nich to wyjątkowa przyjemność, nic się nie przypala, a myje się je bajecznie :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz