czwartek, 16 lutego 2012

Bomba witaminowa - zielona kremowa zupa

Taka zupka to skarbnica witamin, polecam szczególnie na zimowe obiadki. Przygotowanie jest bardzo szybkie, więc jest to danie idealne dla zabieganych osób, które nie mają czasu na stanie przy "garach", a jednocześnie chcą coś zjeść sycącego i zdrowego. 
Ja ogólnie nie przepadam za takimi gęstymi zupami, ale natknęłam się na podobny przepis w obserwowanym blogu Margarytyki i postanowiłam spróbować. Troszkę przepis zmodyfikowałam na nasze potrzeby smakowe i wyszła całkiem dobra kremowa zupka, nawet mój mały niejadek zjadł małą miseczkę :)
Zupę można podawać z grzankami.

Składniki:
1 litr bulionu (najlepszy jest swojski, ale oczywiście można również użyć kostki rosołowej, albo bulionetki)
2 średniej wielkości ziemniaki
1 marchewka
100g brukselki
1/2 średniego pora
100g brokułów
garść posiekanego koperku
1 łyżka masła
sól, pieprz do smaku


Bulion zagotować, dorzucić pokrojone w kosteczkę ziemniaki i marchewkę, gotować pod przykryciem10min. 
Po tym czasie dorzucić do zupy brukselkę i podsmażonego na maśle pokrojonego w talarki pora, gotować kolejne 10min, już bez przykrycia. Na koniec dorzucić do zupy brokuły i gotować 7min.
Zdjąć z ognia i całość zmiksować blenderem. 
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz