piątek, 16 grudnia 2011

Świąteczne kruche ciasteczka

Święta coraz bliżej, więc czas zacząć piec ciasteczka świąteczne :) Ja dzisiaj zabrałam się za to z moją córcią, Emilka była wniebowzięta tym, że mogła wałkować ciasto, a potem wycinać cudne ciasteczka z foremek :) Przepis jest bardzo prosty, a ciasteczka delikatne o lekki posmaku waniliowym.


Wykonanie:
Przesiać 300g mąki z 2 płaskimi łyżeczkami proszku do pieczenia.
Dodać 50g przesianego cukru pudru, 4 łyżeczki cukru waniliowego, 1 jajko, 150g masła.
Zagnieść ciasto i włożyć do lodówki. Po 20 minutach rozwałkować na grubość 3mm i wycinać.
Piec w 180st około 10min na papierze do pieczenia.



Ciasteczka po ostudzeniu można ozdobić lukrem, rozpuszczoną czekoladą, albo użyć specjalne pisaki.


Przepis na lukier:

150g cukru pudru
2-3 łyżki soku z cytryny
1-2 łyżki gorącej wody


Wszystko wymieszać, aż powstanie jednolita masa














1 komentarz:

  1. Słodziutko tutaj :)
    i mała pomocnica jest!
    moja to mi tylko kolorowe ozdoby podjadała, zero pomocy :)

    OdpowiedzUsuń