poniedziałek, 28 listopada 2011

Tort Rafaello

Wczoraj moja córeczka skończyła dwa latka, tak więc była wspaniała okazja na wykonanie tego pysznego tortu :) Kiedyś z tą masą robiłam ciasto rafaello i tak sobie pomyślałam, że fajny byłby też torcik. Nie lubię tortów z ciężkimi maślanymi kremami, więc ten jest idealny. Smak ma bardzo podobny do sławetnych cukierków, zresztą cukierki te stały się również częścią tego tortu :)


Składniki:
Biszkopt:
Przepis na biszkopt znajdziecie TUTAJ


Masa rafaello:
800 ml śmietanki kremówki 30%
3 opakowania "Śnieżki"
Mała paczka zwykłych okrągłych biszkopcików
20 dag kokosu
10 dag płatków migdałowych
2 tabliczki białej czekolady (100g jedna tabliczka)


Inne:
Sok do polania biszkoptów, ja użyłam soku z puszki z mandarynkami
Posypka kolorowa, cukierki rafaello...wszystko według własnej inwencji i wyobraźni :)


Po upieczeniu biszkoptu i jego wystygnięciu, przekrawamy go na trzy równe części.

Odlewamy pół szklanki śmietany do garnuszka i dodajemy do niej połamaną czekoladę. Całość lekko podgrzewamy, aż czekolada się rozpuści (nie wolno dopuścić do zagotowania ! )
Resztę kremówki ubijamy ze śnieżkami. Do powstałej bitej śmietany wlewamy ZIMNĄ ! rozpusczoną czekoladę i delikatnie mieszamy. Do masy dodajemy pokruszone biszkopty, kokos i połowę płatków migadłowych. 

Spody biszkoptowe nasączamy sokiem i przekładamy kremem, trochę kremu zostawiamy na wierzch do obsmarowania tortu, posypujemy posypką z boków, obstrajamy i gotowe :)


Tort jest bajeczny w smaku, naprawdę !! słodki jak niewiem, ale chyba w torcie o to właśnie chodzi :D









4 komentarze:

  1. Śliczny jest. Też robię raffaello, ale nieco inaczej. Twój wygląda smakowicie i te kulki mi się bardzo podobają. Szkoda, że nie mogę zobaczyć jak wygląda w przekroju. A może masz jakąś fotkę przekrojonego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Margarytko dam jutro przekrój tortu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :-)) No i zapomniałam: najlepsze życzenia dla małej jubilatki :-))

    OdpowiedzUsuń