sobota, 22 grudnia 2012

Ciasteczka bezowe

Czas świątecznego pieczenia trwa...
Jakiś czas temu zastanawiałam się jakie ciasteczka będę piekła w tym roku na świąteczny stół, wybór padł na tradycyjne ciasteczka waniliowe tutaj, tajemnicze ciasteczka z bloga "Margarytki" oraz cynamonowe gwiazdki z bloga "Moje wypieki".
Ciasteczka Margarytki zmieniłam sobie na inną nazwę i powycinałam inne kształty, wyszły z tego przepyszne serduszka, mocno bezowe, chrupiące.

Składniki:
180g mąki pszennej
160g zimnego masła
1 jajko
140g cukru pudru
2 łyżki zimnej śmietanki kremówki 30%

Mąkę przesiać do miski, dodać pokrojone na kawałki masło, żółtko oraz śmietankę, zagnieść szybko ciasto.
Gotowe ciasto zawinąć w folię spożywczą i włożyć na 30min do lodówki.
Białko ubić z cukrem pudrem na puszysty krem.
Ciasto rozwałkować na cienki placek i wykrawać serduszka, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, każde ciasteczko smarujemy kremem białkowym (ja robiłam to łyżeczką, ale można również nożem lub pędzelkiem)
Ciasteczka wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180stopni na około 10minut

Wychodzi około 50 sztuk serduszek średniej wielkości.

Smacznego !!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz